2015. május 15., péntek

Kobe háttérbe tette a zenei munkásságát?

Németh Dániel "Kobe" életében mindig szerepet játszott a zene. Több évig zongorázni és énekelni tanult. Angliában ismerkedett meg a Hip-hop világával, melynek eredménye egy angol-magyar kislemez lett. Magyarországon a Gangnam Style magyar paródiája, pontosabban a SunyiStyle hozta meg számára a nagy népszerűséget. Az elismert rapper, azóta folyamatos munkában van, rengeteg dalt és videóklipet készített, amelyek hatalmas nézettséggel bírnak a legnagyobb videó megosztó oldalon. Mit gondoltok, mikor jön a folytatás? Valóban háttérbe tette zenei munkásságát? Ezt interjúnkban elárulta nekünk! 

Gyermekkorodban két évig zongorázni, majd nyolc évig énekelni tanultál, de te mégis úgy döntöttél, hogy a rap és a hip-hop világában szeretnéd megmutatni magad. Miért épp erre a zenei stílusra esett a választásod? Hány éves korodban döntötted el, hogy te rapper szeretnél lenni? 
Kobe: A kétezres évek elején nem volt még ilyen "trendi" rappernek lenni, illetve zenélni. Az iwiw még épp hogy kezdett ismert lenni Magyarországon, facebook meg egyáltalán nem is volt. Ebből kifolyólag ebbe az egészbe én teljesen véletlenül kerültem bele, és nem húztam egy vonalat, hogy "most rapper leszek", hanem az Angliában eltöltött bő 1 év alatt, az ottani zenész néger ismerőseim mindig vittek magukkal stúdióba, meg hip-hop bulikba, és így szépen beletanultam a dolgokba, megtetszett az egész légkör. Egyik alkalommal megkérdezték volna e kedvem összehozni velük egy magyar-angol kislemezt, így gondoltam miért ne? Ekkor voltam 22 éves. 

Lenne más zenei műfaj amelyben szívesen kipróbálnád magad? Ha igen, melyik és miért éppen az?
Kobe: Nem, nem igazán próbálnám ki magamat más zenei műfajban. A mai zenészek (tisztelet a kivételnek) nincsenek tisztában az erősségeikkel és korlátaikkal. Én tisztában vagyok velük. Szóval egy Opera előadáson biztos nem fogtok látni a színpadon. :))) Mint kliprendező viszont minden zenei stílusban otthon vagyok, de ez egy teljesen más terület. 

Pályafutásod nagy ugródeszkájának tekinthető az az időszak, amikor már egy kislemez boldog tulajdonosaként tértél vissza Magyarországra. Rá pár évre két zenei anyagot is készítettél, majd az igazán nagy népszerűséget a Talentométer zenei tehetségkutató hozta meg számodra. Hogy élted meg ezt az időszakot? Mesélnél róla? 
Kobe: Erős túlzásnak gondolom azt, hogy a Talentométer hozott volna népszerűséget, akkor már inkább a Gangnam Style magyar paródiám (SunyiStyle) az, amire itthon először jobban felkapták a fejüket az emberek, de köszönöm a kedves szavakat tőletek. Hogy hogy éltem meg? Örültem, hogy döntősök lehettünk, és nagy élmény volt egy ilyen színpadon is megmutatni, hogy mit tudunk. 

Az évek alatt több népszerű magyar előadóval dolgoztál együtt. Ha egyet ki kellene emelni közülük, akkor ki lenne az? Kivel volt a legjobb a közös munka? Miért? 
Kobe: Nem tudnék konkrétan egyet kiemelni. Mindenkivel szuper volt összehozni egy olyan zenét, ami hatással volt más emberek életére! Én mindig olyan emberekkel igyekeztem körülvenni magam, akiknek hasonló vehemenciát adott a sors, akikben láttam tehetséget, tűzet, lendületet, vagy az épp aktuális világnézetemmel egyet tudott lélegezni. Legyen az zenei vagy közéleti vonal. 

Nem csak előadóként, hanem szövegíróként is jelen vagy a dalaidban. Hogy zajlik nálad a szövegírás? Mennyire figyelsz egy-egy dal megírásánál arra, hogy azok tükrözzék önmagad? 
Kobe: Folyamatosan jár az agyam. Állandó mozgásban vagyok. Elég egy tárgy, egy ember, vagy bármi ami felkelti az érdeklődésem egy átlagos napon, és abból elindulhat már valami. Aki művész lelkű az érti miről beszélek. Észre tudunk sokszor olyan dolgokat venni amit más racionális gondolkodású ember egyáltalán nem érzékel. Az ilyen "észlelésekből" indulhat el aztán valami a fejünkben, ami végül egy hiteles dallá kovácsolódik össze. Buszon, padon ülve, koncertre utazva is írtam már szöveget. Valamikor fél nap alatt valamikor 2 hónap is kell hozzá. Sosem siettem sehová. Sosem feszültem rá egy dalra sem. Amikor jönnie kellett jött. Mindig megélt impulzusokból táplálkozom. Fontosnak tartom, hogy hiteles nótákkal és ne csak marketing fogásokkal operáljak a hallgatóim felé. 

Mit tervezel a jövőre nézve? Esetleg új videóklipet mikor láthat tőled a nagyközönség? 
Kobe: Jelenleg a zenei munkásságomat tudatosan háttérbe tettem, és a klipforgatási munkálatokat helyeztem előtérbe. A magánéletemben is sok olyan, hál isten pozitív hatás történt amire figyelni muszáj, tervezni és folyamatosan építeni kell. Ez teljes embert kíván. Szóval most ez a két dolog tölti ki teljes mértékben az életem. Egy klippel még idén érkezem amit nagyon megfontoltan fogok időben publikálni felétek, remélem felülmúlja majd a várakozásotokat. Aki ismer az tudja, ha érkezem valamivel, az olyan is lesz. :)) 

Mit üzennél a Pop-hopp Extra követőinek? 
Kobe: Álmodjátok a valóság és valósítsátok meg álmaitokat kedves Pop-Hopp Extra Olvasói!:)) 

S.N

0 Megjegyzés:

Megjegyzés küldése