2015. március 30., hétfő

Schäffer Edina "Dijo" álma, hogy Balázs Fecóval énekelhessen

Edina (becenevén DiJo) 1989-től a Neoton Familia, később az Éva-Neoton együttes vokalistájaként ismerhette meg a közönség. Megjelentek lemezei, melyeken duettben énekel, de fellépett már önálló dalokkal is. Jelenleg egy budapesti Kéttannyelvű iskolában tanítja a gyerkőcöket. Cikkünkből többek közt azt is megtudhatod, hogy ő miként vélekedik a zenei pályáról, illetve a tehetségkutató műsorokról! 




Mit gondolsz mi kell ahhoz, hogy valakiből jó énekes váljon? 
DiJo: Jó énekes? Hm. Én inkább a jó embert helyezném előtérbe. A hang a lelkünk állapotával erős kapcsolatban van, a légzéssel együtt egy egységet képez. Ha már egy "jó" hangot kiadunk jön a lélegzetből a mondanivaló, a sóhaj, vagy öröm, üzenet. Valahogy ennek az őszinte és egymást tisztelő építő egységnek kell ehhez meglennie. Természetesen szükség van egy mesterre aki segít bennünket az úton haladni. 

Mi az előnye és a hátránya ennek a pályának? 
DiJo: Szerintem ez is olyan mint a többi pálya. Ha a helyeden vagy akkor ennek csakis előnyei lehetnek.

Mit gondolsz a mostani tehetségkutatókról? Szerinted hasznosak lehetnek a zenei pályán indulóknak? 
DiJo: A tehetség kutató műsorokat csak a tévéből ismerem, nem tudom belülről miként működnek. Mint néző mindenképp hasznosnak látom. Mindenki sokat tanulhat belőle ha figyel. 

Mi a véleményed arról, hogy nincsenek korhatárhoz kötve ezek a versenyek?
DiJo: Vannak szülők akik a gyermekükből ki szeretnék hozni a saját meg nem valósított álmaikat. Ebben az esetben mindenképpen rossz. A többi esetben nem látom okát, hogy miért kellene korhatárhoz kötni ezeket a versenyeket. 

Mennyire számít a zenei pályafutásban az, ha valaki nem tudja vagy éppen rosszul viseli a kritikát?
DiJo: Megint csak ugyanazt gondolom mint az előbb. Ha a helyeden vagy és fel vagy készülve, az építő kritika nem lehet káros, csakis előre visz. Természetesen a romboló kritika nem és senkinek nem kedvez. 

Mennyire jut időd magadra a tanítás és az éneklés mellett? 
DiJo: Magamra nem sok időm jut. Ez állandó "harc" az idővel, de nem baj. Valahogy mindig jól alakulnak a dolgok. Előbb-utóbb. 

Gyermekeidet mennyire motiválja az, hogy téged színpadon látnak? 
DiJo: A lányaimnak eleinte nem tetszett ez az egész. Évekig csak a családnak éltem, kicsit túlzásba is vittem az önfeladást. Otthon voltam velük, főztem, játszottam velük és bizony nem sokat aludtam. Sok időt szenteltem nekik és ez a része mindenképpen jó volt. Ám amikor sok év után elvittem őket Neoton koncertre gyorsan haza akartak vinni a biztos helyre ahol megszoktak. Nemigen értették, hogy kik és miért ölelgetnek és puszilgatnak engem örömükben, hiszen azelőtt a régi kollégáimat ők sohasem látták. Mára már megszokták ezt és nagyon büszkék. Azt gondolom, hogy minden embernek önmagának kell beteljesítenie az álmát és oda mennie ahol a helye van, mert ezzel az egész világnak hasznára lehet. Példát is mutat és egészen biztosan nem vetíti ki később sem a gyerekére sem másra. Mindenkinek magának kell megtalálnia az útját. Ehhez pedig el kell fogadni a segítséget, hogy mi is adni tudjunk. Így megy ez.

Ha újrakezdhetnéd az életed, akkor mit csinálnál másként? Akkor is a zenei pályát választanád? 
DiJo: Mindenképp. A zene az életem. Igen. 

Eddig mi volt a legjobb és a legrosszabb dolog ami történt veled pályafutásod során?
DiJo: A legjobb dolog.. arra emlékszem szívesen.. rengeteg legjobb dologra.

Ki lenne az a magyar és külföldi énekesnő/énekes, akivel szívesen dolgoznál együtt? Miért éppen velük? 
DiJo: Sting, Peter Gabriel, Lara Fabian, 30 Seconds To Mars, Liza Minelli, KFT, Anna and the Barbies, Balázs Fecó, Demjén Ferenc. Nagy álmom, hogy egyszer Balázs Fecóval együtt énekeljek egy dalt. Hogy miért éppen ők? Minden tiszteletem és becsületem az övék mind emberileg mind szakmailag. Ezért és azért, mert imádom az egyéniségeket. Rajtuk kívül nagyon szívesen dolgoznék más előadókkal is, de nekem ők a favoritok, őket szeretem leginkább. 

S.N

0 Megjegyzés:

Megjegyzés küldése